إزاي ترجعي بشرتك للشباب "الجزء الثاني"

إزاي ترجعي بشرتك للشباب "الجزء الثاني"

المحتويات إخفاء

لو اتبعتي نظام صحي عمر ما علامات الزمن هتظهر على بشرتك حتى لو اتوقفتي فترة عن النظام ده، وحتى كمان لو عملتي أي علاج لأثار الزمن عمر ما الأمور هترجع خالص للي كنتي عليه قبل ما تعملي العلاج ده.

لو وقفنا شوية وابتدت آثار الزمن تظهر علينا هنعجز بشكل لطيف من غير ما تكون فيه آثار مزعجة وكبيرة على الوجه. لو قررتي أنك تهتمي ببشرتك، يبقى لازم تعملي روتين البشرة اليومي اللي اتفقننا عليه في الحلقة اللي فاتت.

Donate via Givealittle

امتى تحتاجي إعادة حقن؟

لو حقنتي بوتكس مثلاً لوشك امتى هتحتاجي تاني أنك تعملي إعادة حقن؟، لو البوتكس اللي عملتيه في وشك المظبوط، وأهم حاجة أن يكون نوع البوتكس كويس، وتكوني عارفة الدكتور حقن وشك أيه بالظبط، والمادة اسمها أيه، والصلاحية بتاعتها أخبارها أيه. البوتكس ممكن يستمر معاكي من 3-4 شهور لحد ما تعبيرات الوش بتبدأ ترجع تدريجياً، ونقدر نحقن الوش من مرتين لـ 3 مرت في السنة، يعني كل 4-6 شهور حسب درجة حدة تعبيرات الوجه. الفيلر بتعتمد على معدل الحرق في الجسم، والدورة الدموية في المنطقة اللي تم الحقن بها، فيلر الشفايف بيستمر من 6-8 شهور، وأقصاها 10 شهور وده بيتوقف على نوع الفيلر المستخدم. لو الحقن كان في الأنف ممكن يستمر لسنتين، لو الحقن في الخدود أو الذقن أو الفك ممكن الفيلر يستمر فيها من سنة ونصف لسنتين.

مقالات مشابهة


التعليقات

ضعي تعليقَكِ هنا

التقيمات

;