بالصور.. أحدث صيحات فساتين سهرة رومانسية في الفالانتين

بالصور.. أحدث صيحات فساتين سهرة رومانسية في الفالانتين

آخر تحديث : الإثنين ١٠ ديسمبر ٢٠١٩

المحتويات

سواء كنتي هتقضي ليلة الفالانتين مع جوزك في البيت أو هتخرجوا برة لعشاء رومانسي يبقى أنتي أكيد محتاجة فساتين سهرة مميزة، عشان إطلالتك اليوم ده تكون مختلفة عن أي يوم، وعن أي مناسبة تانية. مش شرط أنك تلبسي في اليوم ده لون أحمر زي معظم الناس ما مقتنعة، الأهم أنك تختاري فساتين سهرة أنيقة، يبرز جمالك، ويزود ثقتك في نفسك، وطبعاً لازم يكون لايق مع طبيعة المكان اللي هتقضوا ليلة الفالانتين فيه. وأنتي بتختاري الفستان ركزي دائماً على الفساتين اللي تليق مع قوامك وتبرز جماله مش عيوبه، بحيث تكوني في النهاية حاسة براحة نفسية وراضية على مظهرك إطلالتك.

وبنقدملك مجموعة من أحدث صيحات فساتين سهرة ، واللي تقدري تلبسيها في ليلة الفالانتين أو في أي عشاء رومانسي مع جوزك:

1- فساتين سهرة Stretch-Knit من تصميم Altuzarra:

ستايل الفستان فورمال بأكمام، ومتوسط الطول بيوصل لبعد الركبة، والنوع ده من الفساتين بيبرز جمال قوام الجسم ورشاقته، وهو فستان هادي وناعم، ومش ملفت للنظر، يليق مع أي مكان ممكن تروحيه في اليوم ده. وبنقدملك مجموعة من أحدث صيحات فساتين سهرة لعام 2018، واللي تقدري تلبسيها في ليلة الفالانتين أو في أي عشاء رومانسي مع جوزك:فساتين سهرة

2- فستان Off shoulder من تصميم Saint Laurent :

وهو فستان أسود قصير، بدون أكتاف، والنصف العلوي منه مطرز بالريش. والأسود ملك الألوان، وهي أول لون دائماً في قائمة فساتين السهرات، لأنه شيك وأنيق جداً، والفستان ده للي حابين إطلالتهم تكون جريئة في اليوم ده، وملفتة للأنظار. الإكسسوارات مع الفستان ده لازم تكون بسيطة، وخصوصاَ أن الفستان مليان بالتفاصيل، والشعر هيكون أحسن لو ترفعيه لفوق.1- فستان Stretch-Knit من تصميم Altuzarra:  فساتين سهرةفساتين سهرة

3- فستان Middi من تصميم Dion Lee:

لو حابة إطلالتك اليوم ده تشع جمال وأنوثة، اختارنالك فستان Middi متوسط الطول، من حرير الساتان، بلون أزرق غامق من تصميم Dion Lee. واللون الأزرق من أكتر الألوان اللي بتبرز أنوثة المرأة، وخصوصاً لأصحاب البشرة الفاتحة، كمان يعتبر لون مميز جداً في السهرات، لأنه بيوحي بالفخامة والأناقة الشديدة. تقدري تبرزي جمال الفستان أكتر بمجموعة من الإكسسوارات من الذهب الأبيض أو الفضة، مع مكياج رقيق في العين، واختاري ألوان روج غامقة. 2-  فستان Off shoulder من تصميم Saint Laurent : فساتين سهرةفساتين سهرة

4- فستان Halter من Hensely:

وهو فستان لونه أسود، ومتوسط الطول، يصل لبعد الركبة، وبحزام رفيع في الوسط، لإطلالة بسيطة، وناعمة ورقيقة. اللون الأسود عموماً مناسب لكل السهرات، وبيضيف الوقار والأناقة على المظهر، وستايل Halter بيعبر عن الجمال والأنوثة. الفستان هيكون أجمل مع مكياج سموكي، وإكسسوارات في الذراع. 3- فستان Middi من تصميم Dion Lee:

5- فستان Gercian من Top shop:

فساتين Grecian دائماً بسيطة ورقيقة وعملية، تقدري تتحركي بسهولة فيها، واختارنالك فستان Grecian one shoulder، من Top shop. وهو فستان قصير وبلون أوف وايت، وتقدري تكملي أناقة مظهرك بمكياج هادي وبسيط، وألوان روج فاتحة. 4- فستان Halter من Hensely:

6- فستان A-Line من Other stories &:

لو عايزة إطلالتلك تكون بروح الفالانتين، اخترنالك فستان موديل A-Line، من other stories &، وهو فستان أحمر قصير بأكمام، وواسع. الفستان مش محتاج إكسسوارات كتير، كمان المكياج الأحسن أنه يكون رقيق وبسيط، والشعر مرفوع. 5- فستان Gercian من Top shop:

7- فستان Racer back من Banana Republic:

لو بتحلمي بإطلالة جريئة وصارخة، يبقى فستان Racer back من Banana Republic هو الاختيار الأمثل لكي. الفستان ضيق بيبرز قوام الجسم بشكل واضح، من ستان الحرير، تقدري تضيفي له بعض الإكسسوارات البسيطة، مع مكياج سموكي، وألوان روج غامقة. 6- فستان A-Line من Other stories &:

8- فستان Sewater من Madewell:

حابة تظهري في اليوم ده بإطلالة مميزة عن ستايل الأيام العادية، وفي نفس الوقت تكون بسيطة، ومش مبالغ فيها، اخترنالك فستان موديل Sweater من Madewell. ستايل الفستان مناسب بشكل كبير للشتاء والخريف، وهو فستان واسع، وله أكمام واسعة وعليها أربطة، ويعتبر فستان عملي بشكل كبير، وهيخليكي تحسي بالراحة وأنتي لابساه، وهو في نفس الوقت بسيط، ومناسب جداً للسهرات. 7- فستان Racer back من Banana Republic:


التعليقات

ضعي تعليقَكِ هنا

التقيمات

مقالات مشابهة