8 طرق لإزالة الهالات السوداء في أسبوع

8 طرق لإزالة الهالات السوداء في أسبوع

آخر تحديث : الأحد ١٥ فبراير ٢٠١٩

أول حل بيخطر في بالك لعلاج الهالات السوداء استخدام الكونسيلر أو كريم الأساس، بس الاتنين دول مش بيعالجوا الهالات السوداء هما بس بيخفوها مؤقتاً، اتفرجي على الفيديو ده على ستات دوت كوم وشوفي إزاي ممكن تتخلصي من الهالات السوداء نهائياً في خلال أسبوع واحد بس، من غير مكياج أو عمليات تجميل.

الهالات السوداء

طرق علاج الهالات السوداء

من غير ما تستخدمي كريمات أو أي مستحضرات كيميائية، فيه مواد وطرق طبيعية كتيرة تقدري من خلالها تتخلصي من الهالات السوداء بكل سهولة في البيت وخلال فترة قصيرة جداً ممكن توصل لأسبوع بس، وميزة الطرق دي أنها مش بتسبب أي مشاكل أو آثار جانبية على البشرة، ومن أهم طرق إزالة الهالات السوداء في المنزل :

1- زيت اللوز الحلو

بيفتح البشرة، وبيخليها ناعمة ورطبة ادهنيه تحت العين قبل النوم يومياً لحد ما الهالات السوداء تختفي واغسلي وجهك بالمياه تاني يوم

2- ماء الورد

استخدمي قطنة مبلولة بماء الورد وامسحي بها تحت عينكي لمدة 5 دقائق.

3- مكعبات التلج

مرري مكعبات التلج على بشرتك الصبح والليل مكعبات التلج بترطب البشرة وبتشدها.

4- الزبادي بالعسل

أفضل علاج للهالات السوداء ، اخلطي معلقتين زبادي مع معلقين عسل ونصف ليمونة، حطي الخليط على بشرتك نصف ساعة، اغسلي وجهك كويس بمياه فاترة.

5- النعناع

اضربي أوراق النعناع في الخلاط مع كمية مياه قليلة أو نصف ليمونة، لحد ما يبقى عجينة طرية. افردي العجينة تحت العين وسيبيها لمدة 20 دقيقة واغسلي وجهك ب بالمياه.

6- الخيار

من أهم طرق علاج الهالات السوداء حول العين، قطعي شرائح من الخيار الطازة حطي الشرائح دي على عينك لمدة ربع ساعة، وهتقدري من خلالها تتخلصي من الهالات السوداء

الهالات السوداء

7- الشاي

حطي أكياس الشاي الباردة حوالين عينيكي لمدة ربع ساعة، واشطفي عينيكي بمياه باردة، وهتتخلصي من الهالات السوداء خلال فترة قصيرة جداً.

8- عصير البرتقال للتخلص من الهالات السوداء

مرري قطنة فيها عصير البرتقال على بشرتك مرتين في اليوم بعد استخدام الوصفات دي بأسبوع أو أسبوعين بالكتير هتلاحظي اختفائها تماماً من وجهك. دوا 8 نصائح للتخلص من الهالات السوداء في اسبوع


التعليقات

ضعي تعليقَكِ هنا

التقيمات

مقالات مشابهة